onsdag 30 mars 2011

Vi gör ett frest..

Nu testar jag att göra ett blogginlägg och så får vi se om det fungerar bättre denna gång, vi får hoppas på det. Igår var vi på hundkurs igen, det gick jätte bra förutom att Sigge blev attackerad av en annan hanhund. Denna gång var Sigge helt oskyldig, det var den andra hunden som kom fram till Sigge och Sigge blev nog förskräckt så blev det lite gruffande. Helt plötsligt ser jag hur en stor vit pälstuss ligger på marken då tänkte jag att Sigge hade blivit biten. Som tur var så hände det ingenting och Sigge verkade vara som vanligt. Jag tränade lite sitt och ligg vid sidan om och sedan kollade vi igenom honom så han inte var skadad.

Tur att Sigge är otrimmad så han har lång päls nu, tänk om han hade haft kort päls då kanske det hade varit skinnet den andra hunden fått tag i. Aja, han var iaf som vanligt hela övriga lektionen. Det gick så bra med det mesta. Han är lättlärd och väldigt kontaktsökande. Känns verkligen som att den träningen vi lagt ned har gett resultat. Vi tränade mycket kontaktövningar med störning igår på kursen. Dels så skulle vi ha hundarna lösa medans de andra stod på andra sidan av staketet, sen skulle man gå så nära staketet och de andra deltagarna. Det gick toppenbra. Han höll sig till mig hela tiden. Sen var det inkallning med störning, vi körde enbart med en boll som vi la emellan oss sen skulle Sigge springa förbi bollen utan att röra den. Det klarade han också. Sen övade vi hundmöten vilket också gick jätte bra. Så jag är mycket nöjd med min lilla illbatting. Han är så lugn och cool så jag undrar om han är en jack russell emellan åt, men sen visar han även den sidan ibland ;-) Eller ja ganska så ofta.

Nästa Tisdag blir det ingen kurs för då är jag bortrest, då får det bli träning på mamma och pappas gräsmatta i Lindesberg, för det är nämligen dit jag ska, till Lindesberg alltså. Ska bli trevligt att komma dit och träffa familjen igen. Var ett tag sedan sist. Stannar hela veckan, och då är Algot och Sigge såklart med. Idag fick jag ett mail från Foderbilen.se att jag inte är bortglömt, jag ska snart få hem ett paket med lite prylar och saker som vi ska testa och sedan blogga om. Dom har ju valt ut saker som passar mina djur personligen. Så det blir spännande att se. Dom kommer väl nästa vecka när jag är bortrest såklart :-) Nu blir det att gå ut en sista runda med hundarna innan vi ska lägga oss, det är en ny dag imorgon. Imorgon ska jag gå bort till brukshundklubben och träna lite lydnadsmoment med Sigge.


Sigge på skogspromenad imorse.

Hemma hos oss när vi hade Earth hour i Lördags. En massa ljus tända.

Vi spelade monopol och jag vann, tro det eller ej.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar