onsdag 16 mars 2011

Kursat..

Då har jag och Sigge varit på kurs då. Han skötte sig väldigt bra faktiskt, förvånad kan man säga att jag är. Några människor skällde han minsann inte på, han viftade lite på svansen och ville hälsa. Han brukar alltid vara reserverad mot människor, men det gick ju bra. När vi sen skulle ut på planen och träna lite så började han skälla på hundarna runt om (kan säga att han inte var den enda, det var en hund som skällde sig igenom hela lektionen ;-) så jag behövde inte skämmas ) och blev lite uppstressad men det glömde han snart bort såfort vi började träna lite kontakt. Fick beröm av instruktörerna som tyckte att jag och Sigge hade fin kontakt. Men det borde vi ju ha då vi har tränat jätte mycket på just det. Så jag är nöjd och tror att han kommer att utvecklas med den här kursen. Nästa Tisdag är det dags igen. Liten har blivit stor. Sigge som liten valp. Hans färger på huvudet har förändrats jätte mycket :-) Fotot är taget av Janette som är Sigges uppfödare som har kenneln Sjöbolyckans

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar