tisdag 22 mars 2011

Nej!

Detta inlägg skrevs igår, men när jag skulle publicera det så laggade min internetanslutning så det gick inte. Blev ganska förbannad och trodde att allt jag skrivit skulle försvinna. Men det fanns kvar: Nu kommer nog jag bli sjuk, känner det på mig. Börjar få blåsor i munnen och ont i halsen, är jätte om på höger sida av halsen. Sen har jag haft förkylningshuvudvärk hela morgonen, trodde att en långpromenad skulle hjälpa till att bli av med den men icke. Har inte tid att bli sjuk idag, för idag så ska vi ju på kurs. Får gå dit iaf då vi ska börja träna utomhus sen åker jag kanske hem när det är dags för fika och prat inomhus. Igår var världens bästa dag, vet inte varför. Men allt var perfekt. En härlig promenad med hundarna först, Sigge skötte sig galant. En glad Rickard, sen tog vi ännu en lyckad promenad med hundarna. Sen kollade jag på Ullared, dock blev jag sugen på att åka dit vilket kanske inte är så bra :-P Ska spara pengar till Islands resa. SEN kom jag på att man kunde kolla hur mycket man får tillbaka på skatten, kollade det på internet. Blev då glad att se att jag får lika mycket som jag fick förra året drygt 14000. Sen efter ett tag kom jag på att jag hade kollat fel, jag hade ju kollat på förra årets skatt. Då blev jag lite besviken då jag trodde att jag säkerligen skulle få mindre än 14000. Kollade igen och såg att jag skulle få 17000 i skattepengar. Skapligt glad jag är för det! Då kan vi unna oss lite i sommar och så ska jag spara en hel del till resa. Sen blir det säkert lite annat kul :-P Har ju svårt att hålla i mina pengar tyvärr. Fast jag har blivit mycket bättre på äldre dar. När jag var liten blåste jag pengarna på en sekund. Farbror Algot funderar över något!

3 kommentarer:

  1. 17000:- Grattis! fan vad härligt. Jag skulle bara få 8000:- kunde dock inte sova igår, för jag låg bara och fantisera om vad jag skulle göra med min stora summa pengar. Sen ser jag det här! Men du är värd varenda öre! Tycker Norton oxå/Helen

    SvaraRadera
  2. Helen; Tack så mycket, det känns helt overkligt. Typ som att vinna på lotto eller nått. Men 8000:- är ju bra det med. Bättre än att betala tillbaka iaf. Finns ju dom som får göra det. Rickard fick nästan 3000:- så han var nog lite avundsjuk på mig. haha.
    Krama Norton från faster Lina. Låter sjukt gammal att säga Faster Lina. men men det är ju det jag är.

    SvaraRadera
  3. Hej kapitalisten!
    Det var väl toppen av lycka att kunna rafsa ihop så mycket pengar.
    Troligen fixar Du väl så att de rullar elle flyger iväg på något sätt.
    Hälsningar
    Farmor och farfar

    SvaraRadera