måndag 7 mars 2011

Helgen som var..

Nu blev det en liten bloggpaus för min del, ska jag vara ärlig så har jag inte suttit vid datorn på flera dagar. Har hållit lite koll på min facebook och ifokus via mobilen men datorn har blivit oanvänd. I Fredags blev det en promenad med Janette (Sigges uppfödare) hon hade med sig Sigges mamma Tilda och så Liah (en dandie dinmont terrier) Dom hade roligt alla fyra verkade som, sprang runt och grejade. Tyvärr slutade det hela lite trist då Tilda gjorde sig illa på taggtråd, då såg inte såret djupt ut och det blödde inte särskilt mycket. Men dom hade tydligen fått sy stackars Tilda. Typiskt! Första gången hon träffar sin son efter att han flyttat hemifrån :-P Vi får hoppas på bättre lycka nästa gång. När Janette åkt hem så stannada jag vid brukshundklubben för att träna lite. Såklart kommer det en gubbe med två pudlar med flexikoppel utrullade i full längd. Så först var dom på Algot, Algot är inte förtjust i stora hundar så han markerade direkt att ha inte ville. Jag sa till gubben att han inte gillar andra hundar så han får ta bort sina hundar. Sigge blev ju glad som sjutton att det kom två andra leksugna hundar. Så det hela slutade med att Sigge lekte med pudlarna och Algot gick runt och lekte polis och morrade om dom kom för nära och markerade att han minsann är liten men MYCKET bestämd ;-P I Lördags var hem till Rebecka och Jörgen och spelade monopol på xbox och kollade på melodifestivalen. Mycket trevligt! Fido var dock helt besatt av Sigge, måste ha blivit så sen Sigge kastrerades för så har Fido aldrig varit innan. Han var riktigt jobbig mot Sigge och ibland när inte vi hann med att ta bort Fido så fick Sigge själv markera att det var bra nu :-P Vilket han gör i yttersta nödfall då han är väldigt tålig mot det mesta. I Söndags tänkte jag att jag skulle sova lite längre då jag skulle jobba sen på natten, men jag vaknade halv 8 pigg som en lärka, så vi bestämde oss för att gå ut med hundarna en långpromenad då det var så vackert väder. Sagt och gjort! Blev en nästan 2 timmars promenad med dom i det härliga vädret. Kändes skönt och uppfriskande. Dock var jag trött som sjutton inatt när jag jobbade :-P Men det är smällar man får ta. Idag ska vi upp till Rickards föräldrar en sväng, förmodar att det är hockey på TVn :-P Så jag följer med upp och går hem med hundarna sen tänkte jag. Men såfort husse kommer hem från jobbet så ska han och Sigge ut på en springrunda :-) Dom har börjar springa 2-3 gånger i veckan nu vilket är jätte bra för Sigge. Bilden från långpromenaden i Lördags: Algot spanar ut över ån! Tjusiga grabben!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar