tisdag 1 mars 2011

Bra dag!

Känner att det går framåt igen med Sigge, egentligen borde jag inte skriva något om det ;-) För varje gång jag skriver om det hoppar vi två steg bakåt igen. Men nu tror jag verkligen på detta! Punkt slut! Har redan från början förstått att det är mig det beror på att han betett sig som han gjort, antagligen blir jag stel och hanterar hela situationen helt fel. Nu har jag börjat ignorera hans "buffande" på folk, och det ger resultat. Har innan samlat in kopplet för att situationen har känts tryggare om jag kortat upp kopplet, har känts som att jag haft mer kontroll på honom. Detta har jag slutat med. Försöker agera som att inget ovanligt händer. Så nu går det bra igen! Och SKA göra det förtsättningsvis. Idag blev det lite godissök med hundarna, det är det enda som tröttar ut Sigge så att han flåsar :-P Så det är effektivt. Är det en hare?
Rund skalle han har Algot!

1 kommentar:

  1. Hejsa Lina! Så skall en slipsten dras.
    Bra att du kommit på hur du ska hantera Sigges "buffande". Man kan lösa mycket med ignorans. Sedan är det bara att träna på.
    Kanske vi skulle kunna ta en promenad nån dag.
    ha det gott!
    Kram

    SvaraRadera