måndag 11 april 2011

Välkommen hem!

Sådär ja, nu var jag hemma igen från min lilla Lindesbergsvistelese. Det har varit mycket trevligt! Alltid lika kul att vara där. Hundarna har skött sig riktigt bra, speciellt Sigge.

I Onsdags var vi till Örebro och hälsade på Emma och Fredrik samt deras vilde Edit, en hund med en jädra massa energi. Algot och Sigge gillade henne mycket och dom lekte med varandra. Så det var mycket trevligt.

Tyvärr så pajjade våran bil när Rickard skulle åka hem förrförra Söndagen, Rickard och jag samt min mamma hade varit ute i skogen med hundarna. Det var jätte regnigt och fuktigt ute. Sen när vi skulle sätta oss i bilen slutade fläktarna fungera, så alla fönstren blev alldeles immiga och vi såg ingenting. Det slutade med att vi fick försöka ta oss från skogen och hem, mamma fick sitta och torka framrutan hela vägen hem, hon fick konstant torka då det immade igen var 5:e sekund ungefär. Men vi kom tillbaka helskinnade. haha!
Tur att farfar och farmor var så snälla att låna ut sin bil till Rickard så att han kunde åka hem och jobba. Och så lämnade farfar in våran bil på verkstad i Lindesberg, dock utan resultat. Då dom beställde en del till fläkten från danmark som aldrig kom. Så på Fredagen stod vi där med bilen fortfarande pajj, som tur var så hade vi fint väder hela Lördagen, så risken fanns aldrig att det skulle imma igen. Så farfar och farmor skjutsade mig halva vägen till Skillingaryd, så hämtade Rickard upp mig.
Tack snälla farmor och farfar för att ni är dom ni är! Utan er vore livet jobbigt!Så nu ska vi lämna in våran bil på verkstad på Onsdag, då fick vi en tid åtminstonde och han skulle redan idag beställa hem delen. Så vi får hålla tummarna för att det går bra nu.

Idag hade jag tänkt gå på agilityträningen som har börjat nu igen på måndagar, tyvärr går det inte då Sigge får vara själv hemma en längre stund då Rickard jobbar kväll. Har aldrig lämnat honom helt ensam, utan Algot alltså. Algot och han är ju ensamma ibland. Vi får gå dit nästa vecka istället!
Ska bli spännande och se om Algot kommer ihåg någonting, vi har inte inte tränat något sedan i höstas. Nu har han dessutom slutat lyssna på mig, han har kommit in i en "luktperiod" han ska lukta och kissa ÖVERALLT. Lyssna på matte och husse är längre inte kul.

Han stack förresten iväg igår när vi var ute, han har aldrig någonstin stuckit. Men nu fick han upp ett spår på ett råddjur (vi såg råddjuret också en lång stund innan) så han satte iväg och jag ropade på honom förgäves. Han sprang upp för en kulle och in i skogen, så Rickard fick springa efter honom. Tillslut kom han tillbaka. Sigge fick också upp spåret, men såfort jag kallar på honom så kommer han. Han är mycket duktigare än Algot på inkallning, visst Algot kommer alltid men han är lite segare. Han kommer som ett skott såfort jag ropar "Hit" hade jag aldrig räknat med då han ursprungligen är en jakt hund. Men han kan spåra lite men såfort jag avbryter honom så kommer han. Det känns skönt! Trodde vi skulle få jobba mycket med det. Men han håller sig alltid nära oss när vi är ute.

Nu blev inlägget lite väl långt så nu får jag sluta, nu ska jag sätta igång en tvättmaskin sedan får det bli en trevlig promenad med hundarna i det fina vädret.

Algot , Edit och Sigge!



2 kommentarer:

  1. Var fläkten helt död?:)
    Brukar vara billigast att bara byta ut hela fläkten.
    Kan man göra själv =), sitter oftast under handskfacket.


    //Martin

    SvaraRadera
  2. Hejsan!
    Bra att ni hade en fin vistelse hemmavid!
    Synd på bilen. Hoppas det löser sig.
    Vad kul att Siggepojken sköter sig bra. Men man får inte tappa i koncentration för då händer det man minst anar! Jag trodde själv att Chili blivit riktigt duktig på att inte smita iväg, då stack hon! Kom tillbaka efter en bra stund fast en annan väg. Jag var färdig att gå hem och mötte henne då på hemvägen glad som en lärka. Inte kul med sådans bakslag.
    Ha det gott och kram från oss!

    SvaraRadera