onsdag 20 april 2011

Onsdag.

Igår var vi på hundkurs igen, tror Sigge var trött för han var ganska okoncentrerad igår. Eller så ska jag egentligen inte säga men han var mindre koncentrerad än vad han brukar vara. Det var mycket gott som luktade på marken, som om någon slängt ut miljontals bitar godis på planen. Var flera hundar som nosade i marken märkte jag.

Vi tränade lite hur fotgåendet ska se ut i lydnad, Sigge är ganska bra på det, dock har vi långt kvar innan det sitter helt. Men en bit på väg åtminstonde. Han fokuserar på mig hela tiden iaf.
Sedan tränade vi inkallning och så lite "mingel" på en pytte liten yta, går ut på att man ska gå så nära de andra kursdeltagarna som möjligt och ändå hålla kontakt med sin egna hund. Gick bra faktisk! Han är duktig på att fokusera på mig när jag väl fått hans fokus, och det är inte alltid det lättaste.
Nu är det bara två gånger kvar på kursen, känns lite tråkigt faktiskt. Men tycker ändå Sigge lärt sig en hel del, i början när vi kom dit och skulle mötas utanför klubbstugan ställde han sig ju och skällde i fem minuter ungefär. Gick absolut inte att få tyst på honom, nu skäller han inte alls. Eller nått skall om någon annan hund skäller, men ser absolut en förändring. Skulle aldrig i min vildaste fantasi tro att jag skulle kunna jobba med honom lös, men det går ju även fast andra hundar är med. Så det är jätte roligt!

Idag har vi gått en långpromenad i det varma vädret, det är inte direkt sol ute men ändå så himla varmt. Vi gick bort till hundklubben och tränade lite. Algot fick träna lite på dom agilityhindrena som stod ute, är dock bara två hinder men han tycker det är roligt.

Algot har ny frisyr nu, igår klipptes han ner för sommaren. Han blev jätte gullig i sin nya klippning. Ska ta kort på honom lite senare och lägga ut på bloggen. Tack Janette för allt arbete du lade ner på honom, tog några timmar. Har varit så himla slarvig med hans pälsvård det senaste, dels för att han blir så förbaskad när jag ska hålla på och dels för jag hela tiden tänker att han ändå ska klippas ned. Så nu får det bli skärpning! Ska klippa ned honom oftare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar