torsdag 21 april 2011

Påsk!

Nu är påsken här igen, tyckte inte det var länge sedan det var påsk, tiden går så fort. Jag ska jobba i påsk, eller ja idag (skärtorsdagen) och på Lördag (påskafton eller vad det heter?)
Men lite ledighet blir det iaf, så det känns inte så farligt. Ska åtminstonde försöka städa av balkongen och göra lite fint där. Plantera lite kanske, vi får se vad vi hittar på.
Skulle in till Värnamo igår och handla fästingmedel och vattenskålar till hundarna, hittade såklart inget utav det. Rickard köpte dock en massa saker på stadium för sina presentkort han fick när han fyllde år, så han var nöjd. Han köpte mest saker till fjällsvandringen.

Så vi tänkte nog ta oss till Jönköping imorgon när jag sovit klart efter jobbet. Där har dom flera bra djuraffärer där jag vet att dom har ett större sortiment.

Har beställt solskydd från en webbshop på internet, ni vet sånna solskydd man sätter på fönsterrutan i bilen. Tänkte ha dom där bak där hundarna är. Klicka HÄR för att se solskyddet jag köpte med en jack russell på, tyckte den var lite lik Sigge. Köpte även DETTA med en bichon havanais på, köpte man två stycken fick man 100:- rabatt. Köpte det mest till mig själv då jag tyckte om dom så mycket, men lite nytta ska det väl göra mot solen hoppas jag.

Nu kommer snart Rickard hem från jobbet, då får det nog bli en tur ut i skogen. Usch måste kolla hundarna noga när vi kommer in. Har hittat ganska många fästingar på dom, dom flesta har inte suttit fast men väl på väg att göra det. Har fått använda fästingplockaren två gånger redan, en fästing som satt på Algot och en på Sigge. Fick bärnstenshalsbandet här om dagen som jag beställt, köpte bara ett av någon anledning så nu måste jag beställa ett till. Var jag bara virrig eller blev jag månne snål?
Har ännu inte testat halsbandet då jag inte vet på vem utav dem jag ska sätta det på. Var tänkt till Sigge först men vet inte om det fungerar på hans låna otrimmade päls, så jag tänkte vänta tills han är trimmad. Så det blir nog på Algot det får sitta.

Nu får det vara färdigskrivit för denna gång. Glad påsk på er alla som läser!

Algot uppe i fjällen sommaren 2009 tror jag det var.


1 kommentar:

  1. Hejsan Lina!
    Visst går ett år väldigt fort! Tycker också et nyss var Påsk.
    Glad Påsk på er alla, tvåbeningar som fyrbeningar.
    Inga nya bilder på Algot i vårkostymen än?!
    Hoppas att de kommer snart.
    Kram

    SvaraRadera