måndag 18 april 2011

Sommar eller vad nu?


Man kan nästan tro att det är sommar ute, det är varmt i luften och alla går omkring i kortärmade tröjor och inga vinterjackor så långt ögat kan nå.

Igår var vi och grillade hos Rickards föräldrar, det var grillpremiär och fy sjutton vad gott det var!! Var ju ett tag sedan man grillade. Efter grillningen så satte Rickard och jag igång med att montera in grindarna vi köpte i Lördags. Gick smidigare än vad jag trodde det skulle gå, som vanligt var vi ju tvungen att göra vissa justeringar med sakerna vi köpt. Men det är vi vana vid, och i slutändan blev det jätte bra. Nu ska vi bara försöka hitta något bra att ha som skiljevägg. Sen ska jag köpa två skålar som man kan sätta fast på grindarna där man kan ha vatten och lite sånt. Blir nog jätte bra!

Idag har jag städat lite här hemma, behövdes verkligen dammsugas här. Sen har jag tvättat lakan som hänger ute på balkongen nu. Så bra när man kan hänga ut på balkongen. Torkar fort och det känns fräscht.

Imorgon ska Algot få sig en sommarfrisyr, Janette ska hjälpa mig att klippa ned honom. Vill ha det kortkort då vi är mycket i skogen och luffsar runt, ALLT fastnar i pälsen på honom. Sen blir han sur när man ska ta bort det på honom. Ibland om man missat nån pinne ligger han och försöker få bort pinnen själv och så morrar han samtidigt för att han blir så förbannad. Han är rolig den lilla!

Sigge ute i vårsolen

Fina Polly vilar upp sig så hon kan göra jävulskap.



Skogspromenaden igår


Algot är trött och vilar sig lite


Sigge med sin vanliga avslappnande stil och en pinne som vanligt


Sigge med sin matte


Knasiga Polly imorse, hon sitter alltid sådär och spelar Allan


1 kommentar:

  1. Hejsan Lina!
    Ja det blir säkert skönt för Algot med sommarfrilla. Ni är välkomna hit.
    Sigge har verkligen en skön stil! Gissa vem han är lik.
    Fina bilder som vanligt!

    SvaraRadera