torsdag 28 april 2011

Recension #2 - Fästingplockare


Bild: http://www.foderbilen.se/
 Nu kommer ännu en recension på en produkt som börjar bli jätte viktig nu under vår och sommartider, jag pratar förstås om fästingplockaren. Jag har själv provat flera olika fästingplockare men har alltid tyckt att det varit svårt och jobbigt att plocka fästingar då ibland inte hela fästingen följt med.

Denna fästingplockare hade jag hemma redan innan, så jag har använt den många gånger och inte bara nu när jag fått den hemskickad av Foderbilen. Den är i storlek som en liten penna, sedan är det som en liten ögla/snara längst ned på "pennan" som man sätter runt fästingens ben, man vrider om och poff så är fästingen väck, den tar med hela fästingen och sen jag börjat använda denna har inget av fästingen blivit kvar på eller i hundens hud. Så denna produkt kan jag verkligen rekommendera!
Plus & Minus:+ Behändig storlek
+ Lätt att använda
+ Billigt pris
+ Lika effektiv på små som stora fästingar

- Kan inte hitta några minus med denna produkt

Vill ni köpa denna produkt hittar ni den här för endast 29 kronor  -----> Fästingplockare

1 kommentar:

  1. Åhh den verkar ju toppen!:) Brukar dina hundar få mycket fästingar?
    PS: Va fin bloggen blev nu när du hade gjort om den:D

    SvaraRadera