onsdag 2 november 2011

Onsdag

Känns konstigt att det redan är november, det var ju nyss sommar! Aja jag tror att både jag och Sigge längtar till snön kommer, tycker det är mysigt med snö. Blir ljust och fint ute. Sigge var ju alldeles galen förra vintern, han fullkomligt älskade snön. Han dök i den, åt den, rullade sig i den och var lycklig när han fick springa lös i snön. Min lilla buse! Får hoppas han är lika lycklig även detta år..

Har idag hunnit med en timmes promenad, tänkte jag skulle gå upp på dom stora fälten där vi brukar gå, men när jag kom dit så luktade det gödsel och jag såg en traktor längre bort. Så jag gick bara rätt över åkern och gick en annan väg. Vill inte att Sigge ska rulla sig i något så att han behöver bada, då Janette ska trimma honom inom närmsta tiden, och det ska tydligen vara lättare att trimma en päls som inte är ren och nyschamponerad. Min gris älskar ju att rulla sig i allt så nu får jag hålla uppsikt över honom.

Tänkte jag skulle fylla några aktiveringsleksaker med godis och ge åt hundarna, så får dom pyssla lite med det medans jag pluggar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar