tisdag 1 november 2011

Jodå..

Tyckte att det var dags att uppdater bloggen lite, har varit fullt upp på sista tiden. Körkortet är nu fixat, och det känns verkligen jätte bra. Jag gjorde teoriprovet i Torsdags och klarade det! 55 poäng fick jag och 52 var gränsen till godkänt, så några poängs marginal fanns iaf.

I helgen har vi varit till Jönköping två rundor, i Fredags köpte vi ett skåp till badrummet på IKEA, och i Lördags köpte vi skor både jag och Rickard. Jag köpte walkingskor, som jag ska ha när jag är ute med hundarna, så jag slipper bli blöt om fossingarna. Tyvärr har jag fått skavsår av dom nu, men det brukar ta lite tid för mig att gå in skor.

Idag var det egentligen meningen att Sigge skulle trimmas hos Janette, men igår så ställde vi in det hela, och tur var väl det då våran bil krånglar. Den ska lämnas in på Fredag, så får vi hoppas att det inte blir några problem och att vi får tillbaka den på Fredag igen, jag ska ju åka till Ullared med Eva och Rebecka på Söndag. Min tur att köra nu då Rebecka jämt kört innan. Aja inte mycket att göra åt.

Igår var jag och Rebecka ute i skogen med hundarna så dom fick springa av sig lite, Hugo och Sigge busar för fullt. Dock kan Sigge bli lite trött på Hugo ibland som är en liten galen valp som bara vill bitas, innan så kunde Sigge springa ifrån honom då Hugo inte var så snabb, men nu börjar Hugo bli snabb och kommer ifatt Sigge lättare. Men dom kommer bra överens, vilket är roligt!

Hundarna ligger här som utslagna hjältar, vi var ute en liten runda och sedan har vi kört lite korvsök här hemma. Plus så fick dom en varsin toarulle som jag gömde lite korv i. Algot rev rullen i små små bitar tills han tillslut fick fram korven, Sigge blev irriterad och grävde på rullen och kastade runt med den, men tillslut så insåg han också att det bästa var att riva sönder den för att komma åt godbitarna som låg där.

Nu ska jag syssla med lite annat tänkte jag.








1 kommentar:

  1. Fullt upp! Synd på bilen igen, tur att du inte skulle hit idag då i alla fall. Fina bilder på busiga hundar. Bra att de kommer överens allihopa!
    Kram

    SvaraRadera