lördag 22 oktober 2011

Dags för en uppdatering!

Ja nu är det dags att uppdatera lite på bloggen, har hänt lite under veckan faktiskt. Hade min uppkörning i Torsdags som jag klarade! Så det känns riktigt bra faktiskt. Jag och Rickard firade det hela med att köpa en tårta på city gross (en av dom godaste tårtorna jag ätit, med passionfruksmousse på, gött!) Samma dag som jag skulle köra upp så blev såklart Sigge sjuk (förmodligen hade han ätit nått konstigt när vi var ute och gick på en åker, typ nått gödsel eller nått annat smaskigt) han spydde och hade diarée. Ringde veterinären som sa att jag skulle ge honom ris/risavkok och kokt fisk. Och hålla honom under ständig uppsikt. Då jag skulle åka tåg in till Värnamo för uppkörningen, sket sig ju det där med ständig uppsikt. Men som tur var kunde Rickard gå tidigare från jobbet, så han skjutsade mig till Värnamo.

Så jag kanske har körkort nästa vecka! Känns bra =)

Sigge mår iaf bättre nu, han var bättre redan  igår. Så jag och Tina (en kompis som har en cavalier king charles spaniel, Arion) gick bort till hundklubben och ställde upp en lite lättare agilitybana. Det gick bra riktigt bra! Sigge börjar få flyt i slalomet, han utvecklades efter bara några gånger igår. Sigge bara älskar agility, man ser verkligen hur mycket han gillar det.

Och Rickard har man inte sett mycket utav varken idag eller igår, igår jobbade han till 13, sen for han iväg till jobbet igen vid 18 och jobbade till kl 22. Jag gick till jobbet vid 20.30, så då såg jag honom inte på kvällen. Och nu på dagen har jag sovit fram till kl 13.30 och då samma tid åkte han till Ljungby för att kolla på hockey =P Så idag hinner jag inte se honom mycket innan jag åker till jobbet.

Sönd-Månd natt ska hundarna sova hos Rickards mamma, då vi båda jobbat natt då. Så det var snällt av henne att hon kunde ställa upp och passa våra fjantar =P


Algot vill ut och resa ser det ut som!

2 kommentarer:

  1. Hej!
    Fullt upp som vanligt ser jag.
    Sötnosen Algot resklar igen, han är nog resgalen den hunden.
    Vilken tur att Sigge mår bättre nu. Var nog som sagt var lite skit han fåt i sig!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Ha ha, verkar som havanaiserna har förkärlek för väskor, kolla på min blogg så förstår du vad jag menar... ;) Underbart läsvärd och rolig blogg du har!

    http://mestwest.blogg.se

    SvaraRadera